Konfiguracja Google Analytics 4 nie należy do łatwych przepraw. Ale analityka od Google to nie tylko GA4, to cały ekosystem naczyń połączonych, dzięki czemu jesteśmy w stanie spinać różne źródła danych, patrzeć z szerszej perspektywy i mieć dobry background do dalszych analiz!
W obecnej wersji Google Analytics daje nam możliwość połączenia danych z takimi produktami jak:
- Google Ads
- Ad Manager
- BigQuery
- Display & Video 360
- *Optimize (data zamknięcia narzędzia – 30.09.2023)
- Merchant Center
- Google Play
- Search Ads 360
- Search Console
To duże możliwości – tylko co z tego? Na początku z pewnością wszystkich połączeń nie potrzebujesz.
Zacznijmy od niezbędnych integracji z GA4
- Google Ads
- Search Console
Korzyści z połączenia z Google Ads:
- Kampanie Google Ads bezpośrednio w raportach GA,
- Import konwersji z Analytics do konta Google Ads,
- Remarkieting w oparciu o dane odbiorców Analytics.
Korzyści z połączenia z Search Console:
- Bezpłatne wyszukiwania Google – wyświetla wyszukiwane hasła,
- Bezpłatny ruch w wyszukiwarce Google – wyświetla strony docelowe,
- Wymiary GSC zgodne z wymiarami Analytics: Landing Page, Device, Country.
Są to narzędzia dedykowane dla kanałów Paid i Organic, które odpowiadają zwykle za 50-80% ruchu w serwisach internetowych. Aby móc skalować biznes i optymalizować konwersję musisz mieć dane z tych źródeł, a dzięki integracji z GA masz je wszystkie w jednym miejscu!
Następnie wybieraj integracje z GA4 wg własnych potrzeb
- BigQuery
- Google Play
Korzyści z połączenia z Big Query (wymagana znajomość SQL):
- Brak próbkowania danych,
- Połączenie danych z GA z zewnętrznymi źródłami,
- Przesyłanie danych z BigQuery do zaawansowanych narzędzi do wizualizacji.
Korzyści z połączenia z Google Play (wymagana aplikacja):
- Dostęp do danych dotyczących zakupów i subskrypcji z Google Play w GA,
- Zdefiniowanie list odbiorców w GA na podstawie danych z Google Play,
- Połączenie strumienia danych aplikacji GA4 z Google Play są dopasowane 1:1.
Na koniec, każda integracja powinna wynikać ze zdefiniowania potrzeby i opracowania strategii wykorzystania danego połączenia. Zanim wpadniesz w wir sprawdzania opcji, albo zachwycisz się możliwościami, zastanów się dobrze, na czym Ci zależy!
Analytics Fridays. Odcinek 7 – 2 niezbędne integracje z GA4
Obejrzyj wideo:
- wkrótce.
Seria: Planowanie wdrożenia GA4
- Wdrożenie GA4 wg metodologii MoSCow
- 2 niezbędne integracje z GA4
- 4 poziomy organizacji struktury GA4
- 3 kroki do dobrego Planu Pomiarowego GA4