Analytics Fridays Cover 7

2 niezbędne integracje z GA4

12 sierpnia, 2023

Konfiguracja Google Analytics 4 nie należy do łatwych przepraw. Ale analityka od Google to nie tylko GA4, to cały ekosystem naczyń połączonych, dzięki czemu jesteśmy w stanie spinać różne źródła danych, patrzeć z szerszej perspektywy i mieć dobry background do dalszych analiz!

W obecnej wersji Google Analytics daje nam możliwość połączenia danych z takimi produktami jak:

  • Google Ads
  • Ad Manager
  • BigQuery
  • Display & Video 360
  • *Optimize (data zamknięcia narzędzia – 30.09.2023)
  • Merchant Center
  • Google Play
  • Search Ads 360
  • Search Console

To duże możliwości – tylko co z tego? Na początku z pewnością wszystkich połączeń nie potrzebujesz.

Zacznijmy od niezbędnych integracji z GA4

  • Google Ads
  • Search Console

Korzyści z połączenia z Google Ads:

  • Kampanie Google Ads bezpośrednio w raportach GA,
  • Import konwersji z Analytics do konta Google Ads,
  • Remarkieting w oparciu o dane odbiorców Analytics.

Korzyści z połączenia z Search Console:

  • Bezpłatne wyszukiwania Google – wyświetla wyszukiwane hasła,
  • Bezpłatny ruch w wyszukiwarce Google – wyświetla strony docelowe,
  • Wymiary GSC zgodne z wymiarami Analytics: Landing Page, Device, Country.

Są to narzędzia dedykowane dla kanałów Paid i Organic, które odpowiadają zwykle za 50-80% ruchu w serwisach internetowych. Aby móc skalować biznes i optymalizować konwersję musisz mieć dane z tych źródeł, a dzięki integracji z GA masz je wszystkie w jednym miejscu!

Następnie wybieraj integracje z GA4 wg własnych potrzeb

  • BigQuery
  • Google Play

Korzyści z połączenia z Big Query (wymagana znajomość SQL):

  • Brak próbkowania danych,
  • Połączenie danych z GA z zewnętrznymi źródłami,
  • Przesyłanie danych z BigQuery do zaawansowanych narzędzi do wizualizacji.

Korzyści z połączenia z Google Play (wymagana aplikacja):

  • Dostęp do danych dotyczących zakupów i subskrypcji z Google Play w GA,
  • Zdefiniowanie list odbiorców w GA na podstawie danych z Google Play,
  • Połączenie strumienia danych aplikacji GA4 z Google Play są dopasowane 1:1.

Na koniec, każda integracja powinna wynikać ze zdefiniowania potrzeby i opracowania strategii wykorzystania danego połączenia. Zanim wpadniesz w wir sprawdzania opcji, albo zachwycisz się możliwościami, zastanów się dobrze, na czym Ci zależy!


Analytics Fridays. Odcinek 7 – 2 niezbędne integracje z GA4

Obejrzyj wideo:

  • wkrótce.

Brak komentarzy
prev next
Leave a comment