Analytics Fridays Cover 5

3 etapy zbierania danych w GA4

1 sierpnia, 2023

Jeśli mówimy o analityce to myślimy o przewidywaniu przyszłości na podstawie danych z przeszłości. Zadbaj o to by danych było zawsze tyle ile potrzebujesz i zobacz co kryje się w ustawieniach danych:

Gromadzenie danych

Google Signals

Zwykle jest włączane niejako „bezrefleksyjnie”. Warto wiedzieć, że włączenie tej opcji jest silnie związane z otrzymaniem zgody od użytkowników na powiązanie ich aktywności z personalizacją działań marketingowych.

Dodatkowo, włączenie Google Signals może być powodem stosowania przez Google progowania danych w raportach. Dane, które nie osiągną progu nie zostaną ujęte w wizualizacji danych w raportach standardowych jak i eksploracjach.

Dane o lokalizacji i urządzeniu

Dane na poziomie regionu i kraju w Google Analytics zbierane są domyślnie w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu ochrony prywatności powiązanej z danym regionem. Jeśli w Twoim biznesie wychodzi, że analiza na poziomie miasta lub urządzenia to kluczowe KPI i must have , to włączenie tego ustawienia pozostaw aktywne!

Potwierdzenie

Wszystkie ustawienia jakie znajdujemy w Ustawieniach danych wymagają jednoznacznego potwierdzenia, że w pełni świadomie zbierasz informacje o wizytach w witrynie lub aplikacji na potrzeby personalizacji reklam we wszystkich aktywnych regionach.

Przechowywanie danych

Domyślnie dane przechowywane są na serwerach Analytics przez 2 miesiące. Niby nic, jednak orientujesz się, że najwięcej insight’ów znajduje się w porównaniach podobnych okresów najczęściej w skali kwartalnej, półrocznej lub rok do roku.

Tutaj 14 miesięcy powinno być domyślną opcją jednak autorzy narzędzia pomyśleli inaczej.

Filtry danych

Jeśli mowa o filtrach od razu głowie pojawiają się Widoki z GA3. Niestety w GA4 ich nie mamy, co nie znaczy że jesteśmy bezradni w tym zakresie. Dzięki filtrom możesz uwzględnić lub wykluczyć dane z raportów. Uwaga, obecne w Google Analytics 4 mamy możliwość utworzenia 2 rodzajów filtrów:

Ruch wewnętrzny

Jest to każdy ruch z adresu IP lub zakresu IP (jeśli jest ich więcej niż jeden) zdefiniowany podczas konfiguracji strumienia danych.

Zastanów się nad tym czy wykluczenie jedynie adresu IP siedziby firmy rozwiązuje problem zbierania danych. A co z pracownikami zdalnymi, ruchem z działalności firm współpracujących, którzy na pewno nie są częścią grupy docelowej? Wyjątków jest wiele, czas zacząć tworzyć listę.

Ruch deweloperski

Ruch pochodzący od administratorów, działów IT, specjalistów dbających o poprawność działania i wdrażanie zmian w serwisie.

Wykluczenie ruchu deweloperskiego na szczęście nie jest ostatecznym pozbyciem się danych. W sekcji Debug View nadal będzie widoczny, dzięki czemu w łatwy sposób można zweryfikować poprawność i działania Google Analytics w czasie rzeczywistych zmian.


Analytics Fridays. Odcinek 5 – 3 etapy zbierania danych w GA4

Obejrzyj wideo:

  • wkrótce.

Brak komentarzy
prev next
Leave a comment