Analytics Fridays - Episode 2 - Wdrozenie GA4 wg metodologii MoSCoW - PL

Wdrożenie GA4 wg metodologii MoSCow

12 stycznia, 2023

Wdrożenie GA4 według metodologii MoSCoW:

  • co musi mieć (Must),
  • co powinno mieć (Should),
  • co mogłoby mieć (Could),
  • a czego mieć nie musi (Won’t).

Z GA4 najlepiej postępować, jak z korektą zeznania podatkowego – bez zbędnej zwłoki wziąć się do roboty. Dla tych co nie wiedzą jak się za to zabrać, przygotowałem skrócony plan działania. Właśnie, w metodologii MoSCoW:

Po pierwsze: Must have

Usiądź i odpal GA4. Stworzenie nowej usługi i uruchomienie kodu konfiguracyjnego w GTM to jednak nie wszystko. Zapamiętaj ! sprawdź czy w tym biegu masz ustawiony prawidłowo okres przechowywania danych o zdarzeniach na 14 miesięcy ? Bez tego, nadal nie porównasz danych rok do roku.

Po drugie: Should have

Przenieś wszystkie niezbędne konwersje związane z:

  • leadami,
  • newsletterem.
  • oraz sprzedażą.

Pamiętaj ! Nie wdrożysz wszystkiego na raz. Programiści i analitycy, to obecnie wąskie gardła całego procesu. Planuj mądrze i z wyprzedzeniem.

Po trzecie: Could have

W dalszej kolejności, zaplanuj przeniesienie wszystkich pośrednich zdarzeń, które prowadzą do konwersji, np.

  • dodanie do koszyka,
  • wyświetlenie produktu lub formularza,
  • dodanie do porównania lub listy życzeń.

Dopiero teraz, przydatne mogą stać się zdarzenia mierzące zaangażowanie na stronie, np.

  • przewijanie,
  • kliknięcia,
  • odtworzenie audio lub video,
  • widoczność konkretnych elementów w treści.

Po czwarte: Won’t have

Tu, powinno się zmieścić wszystko to co jeszcze sobie wymyślisz. Po prostu to tu sobie zapisz, i zostaw w spokoju. Nie ma nic gorszego, niż ilościowe podejście do zbierania danych tzn. „jeśli nie wiem co mi się przyda, na wszelki wypadek będę zbierać wszystko”. Pamiętaj ! Z takim nastawieniem, nie utrzymasz się zbyt długo na fali przypływu danych.

A jaką metodologię Ty stosujesz ? Chętnie poznam Twój punkt widzenia w komentarzu.


Analytics Fridays. Odcinek 2 – Wdrożenie GA4 wg metodologii MoSCow

Obejrzyj wideo:

Please accept marketing-cookies to watch this video.

Seria: Planowanie wdrożenia GA4

  1. Wdrożenie GA4 wg metodologii MoSCow
  2. 2 niezbędne integracje z GA4
  3. 4 poziomy organizacji struktury GA4
  4. 3 kroki do dobrego Planu Pomiarowego GA4
Brak komentarzy
prev next
Leave a comment