Wdrożenie GA4 według metodologii MoSCoW:
- co musi mieć (Must),
- co powinno mieć (Should),
- co mogłoby mieć (Could),
- a czego mieć nie musi (Won’t).
Z GA4 najlepiej postępować, jak z korektą zeznania podatkowego – bez zbędnej zwłoki wziąć się do roboty. Dla tych co nie wiedzą jak się za to zabrać, przygotowałem skrócony plan działania. Właśnie, w metodologii MoSCoW:
Po pierwsze: Must have
Usiądź i odpal GA4. Stworzenie nowej usługi i uruchomienie kodu konfiguracyjnego w GTM to jednak nie wszystko. Zapamiętaj ! sprawdź czy w tym biegu masz ustawiony prawidłowo okres przechowywania danych o zdarzeniach na 14 miesięcy ? Bez tego, nadal nie porównasz danych rok do roku.
Po drugie: Should have
Przenieś wszystkie niezbędne konwersje związane z:
- leadami,
- newsletterem.
- oraz sprzedażą.
Pamiętaj ! Nie wdrożysz wszystkiego na raz. Programiści i analitycy, to obecnie wąskie gardła całego procesu. Planuj mądrze i z wyprzedzeniem.
Po trzecie: Could have
W dalszej kolejności, zaplanuj przeniesienie wszystkich pośrednich zdarzeń, które prowadzą do konwersji, np.
- dodanie do koszyka,
- wyświetlenie produktu lub formularza,
- dodanie do porównania lub listy życzeń.
Dopiero teraz, przydatne mogą stać się zdarzenia mierzące zaangażowanie na stronie, np.
- przewijanie,
- kliknięcia,
- odtworzenie audio lub video,
- widoczność konkretnych elementów w treści.
Po czwarte: Won’t have
Tu, powinno się zmieścić wszystko to co jeszcze sobie wymyślisz. Po prostu to tu sobie zapisz, i zostaw w spokoju. Nie ma nic gorszego, niż ilościowe podejście do zbierania danych tzn. „jeśli nie wiem co mi się przyda, na wszelki wypadek będę zbierać wszystko”. Pamiętaj ! Z takim nastawieniem, nie utrzymasz się zbyt długo na fali przypływu danych.
A jaką metodologię Ty stosujesz ? Chętnie poznam Twój punkt widzenia w komentarzu.
Analytics Fridays. Odcinek 2 – Wdrożenie GA4 wg metodologii MoSCow
Obejrzyj wideo:
Seria: Planowanie wdrożenia GA4
- Wdrożenie GA4 wg metodologii MoSCow
- 2 niezbędne integracje z GA4
- 4 poziomy organizacji struktury GA4
- 3 kroki do dobrego Planu Pomiarowego GA4