Analytics Fridays Cover 6

3 tożsamości raportowania w GA4

12 sierpnia, 2023

Pora zadać sobie bardzo filozoficzne pytanie: Czy Google wie o nas wszystko? I pora odpowiedzieć jeszcze bardziej filozoficznie: To zależy!

A od kogo? od nas samych.

My jako internauci oraz my jako właściciele witryn internetowych w pełni „kontrolujemy” to, na co się zgadzamy i kiedy. Z kim dzielimy się danymi i na jakich zasadach! Często jednak robimy to dość nieświadomie.

Użytkownicy Internetu od wielu lat ukochali sobie multi-screening w poruszaniu się po sieci. Gwoździem do trumny GA3 okazało się podążanie i rozpoznawanie użytkowników korzystających jednocześnie z kilku urządzeń i platform.

Do tego celu Google Analytics 4 używa 3 różnych typów identyfikatorów, dzięki którym łączy dane w jedną spójną ścieżkę użytkownika na różnych urządzeniach.

Opcje tożsamości raportowania

  • Google Signals
  • User-ID
  • Device-ID

Aby mieć możliwość korzystać z opcji „Mieszanej” muszą być spełnione poniższe warunki:

  • użytkownicy muszą być zalogowani do swoich kont Google na różnych urządzeniach
  • użytkownicy muszą udzielić zgody na powiązanie ich aktywności z personalizacją działań marketingowych – Consent Mode się kłania.
  • witryna musi rejestrować odpowiednio dużą aktywność pochodzącą od zalogowanych użytkowników do własnego CRM’a.

Jeśli któraś z opcji jest nieaktywna to znaczy, że któryś z w/w warunków nie jest spełniony.

Po co nam Google Signals?

Ano po to, by mieć:

  • bardziej wiarygodne dane o liczbie użytkowników
  • jak najdokładniejszą atrybucję konwersji
  • dostęp do danych demograficznych dotyczących: płci, lokalizacji, języka czy zainteresowań
  • możliwość tworzenia grup odbiorców na potrzeby Google Adwords

Atrybucji konwersji i 3 rodzaje modeli atrybucji

  • Atrybucja oparta na danych
  • Modele oparte na regułach obejmujące wiele kanałów, w tym:
    • Last click
    • First click
    • Linear
    • Position-based
    • Time decay
  • Model preferujący interakcje w Google Ads

Rekomendowany model to ten oparty o dane z Twojego konta Google Analytics do obliczania rzeczywistego udziału w każdej interakcji, która była kliknięciem.

Jest jedno ale:

dane trzeba najpierw zebrać i trzymać wystarczająco długo. Jak długo? To zależy!

Do konwersji może dojść kilka minut lub kilka tygodni po interakcji użytkownika. Znając specyfikę swego biznesu masz wiedzę o tym jak długo użytkownicy potrafią zwlekać z konwersją w serwisie!

GA4 daje nam tu lekką swobodę, dzięki czemu możemy dostosować okres ważności do własnych potrzeb. Czasem to co Zalecane nie jest najlepsze!


Analytics Fridays. Odcinek 6 – 3 tożsamości raportowania w GA4

Obejrzyj wideo:

  • wkrótce.

Brak komentarzy
prev next
Leave a comment