Zwykle utworzenie usługi i wstępna konfiguracja obejmuje:
- przejście przez ustawienia usługi i
- stworzenie strumienia danych
co z grubsza wypełnia wszystkie znamiona działania powszechnie zwanego uruchomieniem Google Analytics 4.
Jednak wszystko co według Google ustawione jest w sposób domyślny służy jedynie Google’owi – a pozostawienie wszystkich ustawień na domyślnym poziomie może pozbawić Cię na prawdę dużej ilości danych, a wiadomo że z pustego, to i Salomon nie naleje.
Jeśli masz już „podstawową konfigurację GA4” za sobą, to z pewnością już się zastanawiałeś, skąd w panelu administratora tyle dodatkowych ustawień i czy w takiej formie pozwalają Ci optymalnie korzystać z narzędzia?
Otóż nie. I nie chodzi o to by teraz każde z ustawień zmienić na inne. Najważniejsze to dostosować ustawienia do
- potrzeb swojego biznesu,
- rynku i
- regulacji prawnych,
bo jak wspominałem w ostatnim wpisie ( https://piotrskowronski.pl/zarzadzanie-dostepem-do-uslugi-ga4/ ) to Ty – Drogi Właścicielu Konta Google Analytics sam odpowiadasz za ilość i jakość zbieranych danych i zgodność z obowiązującym prawem. A jeśli korzystasz z pomocy zewnętrznych doradców, to pamiętaj by zawierać umowy powierzenia przetwarzania Twoich danych.
Analitycy zwykle rekomendują pewne zmiany w ustawieniach, ale nie biorą za nie odpowiedzialności z jednej prostej przyczyny: konfiguracja Google Analytics nie równa się przejęciu własności nad danymi.
Dane należą do Ciebie. I wszelkie odstępstwa wynikające z normy, spadną na Ciebie w razie kontroli jako na właściciela biznesu. Pamiętaj o tym i zawsze dochowuj należytej staranności by Ustawienia były zgodne ze stanem faktycznym. W razie wpadki, powoływanie się na wpis na LinkedIn jako źródło wiedzy może tym dochowaniem staranności wcale nie być!
Na koniec: nie taki diabeł straszny jak go malują i nie każda niestandardowa konfiguracja GA4 skutkuje problemami z prawem. Jestem przekonany, że jedna mała idea, która zakiełkuje w Waszych głowach będzie początkiem wielkich zmian, a w konsekwencji stanie się przyczyną myślenia analitycznego o Waszym biznesie.
Analytics Fridays. Odcinek 4 – Kto i co determinuje wybór ustawień GA4
Obejrzyj wideo:
- wkrótce.
Seria: Konfiguracja GA4
- Zarządzanie dostępem do usługi GA4
- Kto i co determinuje wybór ustawień GA4
- 3 etapy zbierania danych w GA4
- 3 tożsamości raportowania w GA4