Analytics Fridays Cover 4

Kto i co determinuje wybór ustawień GA4

1 sierpnia, 2023

Zwykle utworzenie usługi i wstępna konfiguracja obejmuje:

  • przejście przez ustawienia usługi i
  • stworzenie strumienia danych

co z grubsza wypełnia wszystkie znamiona działania powszechnie zwanego uruchomieniem Google Analytics 4.

Jednak wszystko co według Google ustawione jest w sposób domyślny służy jedynie Google’owi – a pozostawienie wszystkich ustawień na domyślnym poziomie może pozbawić Cię na prawdę dużej ilości danych, a wiadomo że z pustego, to i Salomon nie naleje.

Jeśli masz już „podstawową konfigurację GA4” za sobą, to z pewnością już się zastanawiałeś, skąd w panelu administratora tyle dodatkowych ustawień i czy w takiej formie pozwalają Ci optymalnie korzystać z narzędzia?

Otóż nie. I nie chodzi o to by teraz każde z ustawień zmienić na inne. Najważniejsze to dostosować ustawienia do

  • potrzeb swojego biznesu,
  • rynku i
  • regulacji prawnych,

bo jak wspominałem w ostatnim wpisie ( https://piotrskowronski.pl/zarzadzanie-dostepem-do-uslugi-ga4/ ) to Ty – Drogi Właścicielu Konta Google Analytics sam odpowiadasz za ilość i jakość zbieranych danych i zgodność z obowiązującym prawem. A jeśli korzystasz z pomocy zewnętrznych doradców, to pamiętaj by zawierać umowy powierzenia przetwarzania Twoich danych.

Analitycy zwykle rekomendują pewne zmiany w ustawieniach, ale nie biorą za nie odpowiedzialności z jednej prostej przyczyny: konfiguracja Google Analytics nie równa się przejęciu własności nad danymi.

Dane należą do Ciebie. I wszelkie odstępstwa wynikające z normy, spadną na Ciebie w razie kontroli jako na właściciela biznesu. Pamiętaj o tym i zawsze dochowuj należytej staranności by Ustawienia były zgodne ze stanem faktycznym. W razie wpadki, powoływanie się na wpis na LinkedIn jako źródło wiedzy może tym dochowaniem staranności wcale nie być!

Na koniec: nie taki diabeł straszny jak go malują i nie każda niestandardowa konfiguracja GA4 skutkuje problemami z prawem. Jestem przekonany, że jedna mała idea, która zakiełkuje w Waszych głowach będzie początkiem wielkich zmian, a w konsekwencji stanie się przyczyną myślenia analitycznego o Waszym biznesie.


Analytics Fridays. Odcinek 4 – Kto i co determinuje wybór ustawień GA4

Obejrzyj wideo:

  • wkrótce.

Brak komentarzy
prev next
Leave a comment